top of page

OOP and Design Patterns

   Eğitimin Amacı:   

Bu eğitim, nesne yönelimli programlamanın temel prensiplerini ve yazılım tasarım desenlerini öğrenmek isteyen yazılım geliştiriciler için tasarlanmıştır.

   Eğitim Süresi:   

30 Saat

Eğitim İçeriği

  1. Nesne Yönelimli Programlamanın Temelleri

    • Nesne yönelimli programlamanın (OOP) temel prensipleri.

    • Sınıflar, nesneler ve miras kavramları.

  2. OOP Prensipleri

    • Soyutlama, kalıtım, çok biçimlilik ve kapsülleme prensipleri.

    • Polimorfizmin önemi.

  3. Temel Tasarım Desenleri

    • Singleton, Fabrika, Dışarıdan Yapılandırma ve Prototip desenleri.

    • Desenlerin kullanım senaryoları.

  4. Yapısal Tasarım Desenleri

    • Dekoratör, Kompozit, Köprü ve Adaptör desenleri.

    • Nesne yapısının tasarımı ve ilişkisel desenler.

  5. Davranışsal Tasarım Desenleri

    • Gözlemci, Komut, Durum ve Strateji desenleri.

    • Nesne davranışının tasarımı ve uygulamaları.

  6. Mimari Desenler

    • MVC (Model-View-Controller), MVVM (Model-View-ViewModel) ve diğer mimari desenler.

    • Uygulama mimarileri ve desenlerin uygulanması.

  7. Desenlerin Uygulanması

    • Kod örnekleri ve projelerle desenlerin uygulanması.

    • Tasarım desenlerinin faydaları ve zorlukları.

  8. Gelişmiş Tasarım Desenleri ve İleri Konular

    • Fasade, Singleton Havuz, ve Servis Lokatörü gibi gelişmiş desenler.

    • İleri OOP ve tasarım prensipleri.


Açıklama: Bu eğitim, nesne yönelimli programlamanın temel prensiplerini ve yazılım tasarım desenlerini öğrenmek isteyen yazılım geliştiriciler için tasarlanmıştır. Katılımcılar, yazılımın daha sürdürülebilir, ölçeklenebilir ve bakımı daha kolay hale getiren tasarım desenlerini ve prensiplerini kavrarlar. Tasarım desenleri, yazılım geliştirme projelerinde tekrarlanan problemleri çözmek için kullanılır ve yazılımın kalitesini artırır. Bu eğitim, yazılım geliştirme süreçlerinde daha iyi tasarım kararları verme konusunda yardımcı olur.

bottom of page